Napište nám

Recenze reproduktoru ifrogz Boost

Petr Macháček 01. 03. 2013 Recenze a testy

Nejen sluchátky je člověk živ a nejen sluchátky je možné poslouchat hudbu. Test bezdrátového reproduktoru pro telefony, ifrogz Boost!

Recenze reproduktoru iFrogz Boost

Nejen sluchátky je člověk živ a nejen sluchátky je možné poslouchat hudbu. Proto jsme si pro naši další recenzi vybrali inovativní hračku iFrogz Boost, která na to možná nevypadá, ale doslova na lusknutí prstů udělá výkonnou hrací skříňku snad z každého telefonu.

Tajemný box

Pokud jste se s tímto výrobkem značky iFrogz zatím nesetkali, možná ani nevíte, k čemu taková sranda vlastně slouží. Poslání černé krabičky iFrogz Boost je přitom naprosto jednoduché: zesílit všechny zvuky, vycházející z reproduktoru vašeho telefonu. Samozřejmě, že se tím myslí převážně hudba, ale umím si dobře představit také situaci v kanceláři, kdy je potřeba jednoduše zesílit “hlasitý” odposlech, který často kašle, chrčí, ale rozhodně se nechová jako hlasitý.

To vše přitom Boost zvládá zcela bez kabelu (na baterii a s přenosem NFA - Near Field Audio) nebo s napájením přes USB, případně s hudbou přivedenou na vstup Jack 3,5 mm. Baterie ani kabely však nejsou přiloženy, takže počítejte minimálně s nákupem tří kousků AA.

Kvádr ze všech stran

Jednoduchost celé konstrukce odpovídá jednoduchosti jejího účelu. Čistý kvádr z pogumovaného plastu narušují jen dva zapuštěné stříbrné reproduktory, drobné tlačítko pro zapnutí, vstupy USB / jack a na spodní straně dvířka pro baterie. Trochu nebezpečné se mi zdá pouze umístění nechráněných reproduktorů, které sice nejsou nijak extrémně jemné, ale něčím ostrým je určitě protrhnout půjde. Někoho by mohlo také napadnout, že se nejedná o reproduktor, ale o hezký designový vypínač - v tom případě by to ale byl vypínač jednorázový.

Jak funguje

Purismus vzhledu i celkové filosofie pokračuje také extrémně jednoduchým použitím. Díky patentované technologii NFA (Near Field Audio) si totiž iFrogz Boost porozumí snad s každým telefonem vybaveným reproduktorem. Stačí pustit hudbu, položit telefon reproduktorem proti snímači pod povrchem Boostu a je vymalováno, tedy nazvučeno. Záměrně jsem nezmínil ovladače, podpůrné aplikace, NFC čip ani Bluetooth, protože nic z toho skutečně není potřeba.

V praxi vypadá použití jen o málosložitěji než na obalu Boostu. iFogz Boost musíte alespoň jednou zapnout. Díky automatickému StandBy módu to ale jednou opravdu stačí. Následně budete chvíli hledat ideální polohu telefonu oproti snímači pod povrchem Boostu. Jakmile ji najdete, ozve se hudba přehrávaná telefonem s výrazně posílenou hlasitostí. Samotnou hlasitost řídíte i nadále přímo na telefonu.

Jak hraje

Zvukově nemůžete od iFrogz Boost čekat zázraky. Řekněme, že v režimu NFA, tedy bezdrátovém, je zvuk především hezky hlasitý, ale kvalitativně stále podobný tomu “telefonnímu”. O kus lepší je to pouze při použití propojovacího kabelu Jack - Jack. Jako zdroj zábavy tam, kde jinak vrže jedině podlaha nebo štěká sousedův pes, je to ale pořád šikovná pomůcka. Pokud si chcete s přáteli poslechnout nějakou novinku, staženou z iTunes přímo do mobilu, poslouží iFrogz Boost spolehlivě a ještě k tomu maximálně efektně.

Palec nahoru nebo dolů?

Nebudeme si nic nalhávat. U podobných věciček dělá efekt polovinu radosti. Tak proč se zase jednou trochu neradovat. Třeba z dobré hudby a jejího bezprostředního sdílení ...