Recenze techniky

11. 12. 2018

Wavemaster TWO Pro – žádný pokoj jim není přiliš velký

Bluetooth | Repro | wavemaster

Jsou vám běžné bedničky k počítači málo, ale nechcete zároveň ztratit možnost poslechu přes BT, USB či optiku? Wavemaster má pro vás řešení. Výkonný a technicky skvěle vybavený model TWO Pro. Na PC stůl ani do poličky si jej ale nepostavíte…

Design a konstrukce

Matný sametový lak, zaoblené hrany, perfektní zpracování… Wavemaster prostě krásné repro s prémiovým nádechem postavit umí. Na první pohled vymazlené bedny ale potěší ještě víc ve chvíli, kdy si na ně sáhnete, nebo se je pokusíte posunout na jiné místo. Jsou pevné jako skála, přitom sametové na dotek. Těžší z obou beden (ta se zesilovačem a elektronikou) váží slušných 5.5 kg a jen tak něco s ní tedy nehne. Pocitově navíc váží ještě mnohem víc.

Respekt ostatně budí i samotný kevlarový měnič o průměru skoro 15 cm. A to se ještě nezačal hýbat! Jinak je čelní strana příjemně strohá a elegantní. Najdete na ní pouze jemně svítící diodu, jejíž barva se chytře mění podle zvoleného vstupu, a nekonečné kolečko hlasitosti s jemným krokováním. Zbytek se odehrává na straně zadní.

Výbava a konektivita

TWO Pro jsou bedny bezdrátové, to především. Pracují se slušným kodekem aptX (pro repro určitě dostatečné) a logicky tak mají také vlastní D/A převodník a solidní zesilovač (2x 55 W RMS). A když už mají ten převodník (umí mimochodem dekódovat až 192 kHz / 24 bit), můžete je připojit také přes USB nebo optiku k počítači. Vzhledem k ne úplně lidové ceně jde o důležité PLUS.

Kromě toho můžete “Dvojky” připojit ke zdroji samozřejmě také analogovým kabelem. K dispozici jsou vstupy Cinch i Jack (klidně obojí najednou s možností přepínání). V neposlední řadě můžete přepínačem na zadní stěně zvolit, jestli se má repro probouzet signálem automaticky, nebo budete mít výhradní kontrolu nad zapnutím vy. Volbu vstupu provádíte buď ručně (mačkáním kolečka reproduktoru / na dálkovém ovládání), nebo vše přenecháte automatické detekci přítomného signálu. Na dálkovém ovládání můžete rovněž nastavovat hlasitost a pohrát si s množstvím basů i výšek ve velkém rozsahu.

Zvukové představení

Do regálu tyhle dvoupásmovky rozhodně nezavírejte! Jejich síla se ukrývá v mohutném basu a opravdu velkém zvuku, který vyplní i velké prostory bez zadýchání. K takovému výkonu ale potřebují dýchat a protáhnout si občas nohy. Stejně tak nemá smysl je postavit na pracovní stůl, u kterého sedíte. Aby ze sebe TWO Pro dostaly maximum, potřebují zatlumený prostor, odstup od zadní stěny alespoň půl metru kvůli zadním bassreflexům a vzdálenost od posluchače alespoň 2,5 metru. Teprve potom vám takto velké bedny udělají adekvátně velkou radost.

Na generování radosti jsou “Dvojky” nastavené přímo z výroby. Ekvalizér jsme vlastně nepotřebovali. Na rozdíl od malých PC reproduktorů nebo i regálových audiofilských beden si dopřávají jednoznačně více dopingu, takže budou působit více energicky, nažhaveně a také šťavnatě. Jejich subbas v pohodě nahrazuje solidní subwoofer, má schopnost pořádně udeřit a přitom se z toho nerozsypat. Pásmo výšek dává zvuku život, jas i dojem příjemně plastického 3D zvuku. Pokud tedy jde o nadšení z poslechu, mají to u Wavemasteru vymyšleno dokonale.

Každá sranda ovšem něco stojí a kdo si o víkendech hraje na manekýna, asi těžko se v pondělí hodí nazpět do montérek. Cena, kterou platí TWO Pro, má vliv především na vyváženost a celistvost zvuku. Po zdrcujícím subbasu totiž přichází lehký propad u vyšších basů a slyšet je také jejich odtržení od zbytku pásma. Jsou nahrávky, kde to nevadí vůbec, ale najdou se i takové, kde se prostě trefíte špatně. Hodně tedy záleží na tom, jak vlastně hudbu na bednách posloucháte. Pro tichý hudební podkres je jich skoro škoda. TWO Pro hrají rády (a dobře) nahlas, žánrově si příliš nevybírají, ale třeba vyloženě basové mixy jim úplně nechutnají, protože mají samy basů dost. Ale třeba při sledování filmů, poslechu vážné hudby nebo běžného popu jsou famózní.

Jak zní v podání TWO Pro vybrané žánrové veličiny:

Lorde - Pure Heroine (FLAC 96/24)
Charakter TWO Pro k podobné nahrávce samozřejmě sedí. Výsledek je velmi efektní a ohromující, ale hlavně v případě basů ne příliš sofistikovaný. Subbasu je až příliš, zatímco vyšší basy trochu chybí. Zpěv, prostor, podání detailů, to vše je ale parádní, šťavnaté a jasně v plusu.

Star Wars - The Force Awakens (FLAC 192/24)
Opravdu není nikde v rohu ukrytý subwoofer? Dunivé údery bicích jsou monumentální, hluboké a masivní. Přitom mají nástroje pořád dost prostoru, nahrávka působí živě a kromě malého tonálního posunu středů zní velmi přirozeně. Velkolepý zvuk.

R.E.M. - Out Of Time (FLAC 192/24)
Jasnější album citlivé hlavně na výšky vychází při poslechu velmi dobře. Působí živě, kompletně a příjemně plasticky. Tohle bych vydržel poslouchat dlouho. Fajn.

Macy Gray - Stripped (FLAC 192/24 binaural)
Živé album neztrácí s TWO Pro živost ani prostor, to je hlavní. Namísto kouzelné basy ale vnímám spíše tepající kopák. Ještě nikdy jsem u něj neslyšel takový impact, což je super, ale ta basa prostě trochu ztrácí obrysy. Hlas Macy není nijak utopený, ale zní tak trochu odpojeně od zbytku. Na tak těžkou nahrávku ale solidní výsledek s vlastním přístupem i kouzlem.

Black Sabbath - 13 (DSD, vinyl rip)
Přesně ten typ nahrávky, u které vás nespasí parádní subbas, ale jedině vyvážený zvuk s kompletními basy a středy. Nahrávka zní nečekaně útle, třebaže kytarově je nabroušená, jak má být. Vokál také skvělý, ale kopáky nekopou a basa se trochu ztrácí pod kytarami.

Autor: PetrM

• Wavemaster Two Pro

• Celkové hodnocení: