Recenze techniky

20. 5. 2019

Test Intezze PIKO – 30 hodin pohodlí a dobrého zvuku

Bluetooth | In-ear | Intezze

Pokud jde o zájem zákazníků, změnila se TWS sluchátka za poslední rok z nadějné okrajovky v nejžádanější artikl vůbec. Není tedy divu, že nám nabídka začíná houstnout. Aktuálně se o pozornost hlásí nová značka s českým rodokmenem. Jmenuje se Intezze a svůj první TWS model PIKO uvádí na trh právě v těchto dnech.

Sluchátka je možné vyzkoušet a zakoupit v prodejnách AUDIGO.

Design a konstrukce

Konkurence evidentně diktuje základní pravidla hry a Intezze se jich se svým novým modelem na jistotu drží. Spolu se špunty tak získáváme i pouzdro, ve kterém můžeme sluchátka nejen pohodlně přenášet na cestách, ale také dobíjet. Samotná konstrukce sluchátek je velice jednoduchá a jejich oválný tvar s jediným tlačítkem přes celou vnější plochu slibuje nejen univerzálně komfortní nošení, ale i snadnou obsluhu funkcí. Povedené je i samotné pouzdro s jednoduchým víčkem, bránícím prášení na sluchátka i kontakty uvnitř. Špunty si do správné pozice přitáhnou magnety a spojení s dobíjecími konektory je tak naprosto bezproblémové.

Komfort a praktičnost

Komfort a ergonomie by měly být nejsilnější stránkou každého TWS modelu, jinak jejich existence ztrácí smysl. Model PIKO je si toho dobře vědom a svým jednoduchým oválným tvarem i celkově malými rozměry jde jednoznačně vstříc komfortu, který bude univerzální a dlouho trvající u drtivé většiny uší světa. Nikde totiž nenajdete hranu, která by mohla tlačit. Přitom ale sluchátka drží v uchu velmi spolehlivě a nehrozí vypadnutím ani při běhání.

Rané TWS modely občas trpěly na nespolehlivý Bluetooth přenos a krkolomné párování, které zabíjelo jinak návykovou volnost pohybu. Intezze PIKO jsou v tomto ohledu naštěstí dál a také díky použití nejnovějšího přenosu Bluetooth 5.0 se nejen bleskově a spolehlivě párují bez složité aktivace párovacího režimu, ale jejich přenos je také stabilní a poslech tím pádem v drtivé většině případů zcela bez výpadků.

Párování v praxi? Sluchátka prostě vytáhnete z pouzdra a vyhledáte je v seznamu dostupných zařízení na telefonu. Při každém dalším použití už stačí jen sluchátka vytáhnout z pouzdra a hrajete. Neskutečně návykové a jednoduché. Tak nějak má fungovat bezdrátový model, kterému díky pohodlí dáte přednost před dokonale hrajícím, ale zdaleka ne tak praktickým HighEnd modelem do ucha.

Z pohledu praktičnosti oceňuji i to, že jsou sluchátka při nošení nenápadná. Podobný model SONY trčí z uší a člověk si připadá dost výstředně. Většina konkurenčních modelů navíc při poslechu bliká. Asi aby každý v okolí věděl, že vaše Bluetooth pracuje správně a... modře. PIKO po spárování nesvítí ani nebliká, prostě jen hraje a získává tak snadno další plusové body. Na skvělém výsledku už mnoho nezmění ani mizerné označení L a R sluchátka. V reálném světě je bohužel neviditelné a tudíž nepoužitelné. Naučte se raději orientovat podle asymetrického tvaru sluchátka nebo si kupte fix pro označení...

Výdrž sluchátek a nabíjení

Samostatnou kapitolou všech TWS modelů je výdrž. Dříve to bývala spíše “nevýdrž”, ale ani to už díky dobíjecím pouzdrům úplně neplatí. Výdrž modelu PIKO jsme testovali poměrně poctivě, a přestože se nepodařilo moment vybití vždy uhlídat přesně, můžeme potvrdit cca 3,5 nepřetržité hudby na jedno nabití. Plně nabité pouzdro nám potom umožnilo sluchátka dobít 8 x, takže reálně jsme dostali na velmi solidních 31 h hudby bez potřeby zásuvky.

Trochu nešikovná je snad jen signalizace průběhu vybíjení sluchátek i pouzdra. Pokud jsme správně viděli a slyšeli, sluchátka nízký stav baterie předem nijak nehlásí a ani vybité pouzdro nemění svůj plastový výraz. Diody se na něm rozblikají až během samotného nabíjení, což už není tolik nutné. Spíš bych potřeboval vědět, kolik šťávy pouzdru zbývá, než vyrazím na cesty...

Ovládání, telefonování

Sluchátka máme zastrčená v uchu a spolu s nimi vlastně i mikrofon. Takže jak velkou kvalitu přenosu hlasu během telefonování můžeme čekat? Pokud budou vaše očekávání střízlivá, budete spokojení. Hlasu je rozumět i v relativně hlučném prostředí, kde si sluchátka hlas z okolního ruchu celkem účinně vytáhnou. Pouze musíte počítat s tím, že budete znít poněkud uměle a s rostoucím hlukem bude i kvalita přenosu postupně klesat. Inu, fyziku zatím sluchátka obejít neumějí.

Jinak ovládání samotné funguje spolehlivě. Na jediném tlačítku ostatně ani není co pokazit. Hudbu spustíte, zastavíte, hovor přijmete i ukončíte. Největší nevýhodou je tak absence nastavení hlasitosti. To sluchátka nesvedou a musíte vzít do ruky telefon. I s tím jsem ale žít dokázal. Vzhledem k ceně malý ústupek.

Zvukové představení

Na první poslech můžeme bez obav napsat, že zní Intezze PIKO výborně. Jejich kvalita ale vynikne mnohem více, když si uvědomíme cenu těchto Bluetooth špuntů. V kategorii kolem 1500 Kč budete jen těžko hledat tak příjemně živě a plně hrající Bluetooth sluchátka. PIKO hraje zábavně, jasně, ale přitom i s krásným basovým základem a potřebnou věrností, která dovolí užít si na cestách v podstatě jakýkoliv žánr. Ladění je celkově lehce do V, ale vyložený nedostatek středů necítím. Jsou sice trochu odsunuté trendově do pozadí, ale tím pouze zvýrazňují zábavný ráz sluchátek.

Obecně tedy platí, že jsou sluchátka skvěle naladěná právě pro poslech na cestách i v pohybu. Jejich zvuk generuje radost, umí roztančit hutnými beaty i nabít energií při poslechu tvrdého rocku. Na rozdíl od mnoha podobných modelů však nepřetěžují zvuk zbytečně tučným pásmem basů, ani nenechávají výšky řezat do uší. U hodně jasných nahrávek sice mohou jít přes ideální míru, ale pořád to není taková ostrost, jaká by kazila dojem z poslechu.

Sluchátka nevyužívají žádný pokročilý kodek (aptX, LDAC), ale podporují alespoň AAC u telefonů iPhone, což kvalitě přenosu výrazně pomáhá. Ani s klasickým SBC ale kupodivu sluchátka nijak nestrádají a dokonce i při vypnuté hudbě zůstává pozadí příjemně tiché a temné. Lehounký šum na pozadí sice vystopovat jde, ale budete se na něj muset celkem soustředit.

Jak zní v podání PIKO vybrané žánrové veličiny:

Lorde - Pure Heroine (FLAC 96/24)
Pro taneční hudbu a pop je zvuk Intezze PIKO jako dělaný. Zvuk je sice lehce posunutý do basů na úkor vokálů, ale je to jen malá ztráta. Celkově zní deska plně a přirozeně.

Star Wars - The Force Awakens (FLAC 192/24)
Velké orchestry sice nejsou doménou malých TWS špuntů, ale i tak se perou sluchátka velmi odvážně. Prostor je sice trochu menší, ale nástroje zní poměrně uvěřitelně a skutečně. Celkově má nahrávka váhu i jiskru.

R.E.M. - Out Of Time (FLAC 192/24)
Pohodička, parádička, rockový šarm. Velmi příjemný poslech s ohromnou pozitivní energií a chutí trochu si s vámi zatančit. PIKO tady hrají s velkou grácií.

Macy Gray - Stripped (FLAC 192/24 binaural)
Hlas Macy se trochu ztrácí v dálce, ale jinak mě výsledek mile překvapuje. Z prostoru zůstalo zachováno hodně a líbí se mi i basa, která má své kontury i plnost. Tady svůj basový charakter sluchátka krásně maskují a kontrolují.

Black Sabbath - 13 (DSD, vinyl rip)
Tvrdíš hudba má v podání PIKO švih i sílu. I hůře nahrané desky ožívají a mají znovu grády. Líbí se mi hodně živé kytary a kopák, který skutečně nakopává. Vzhledem k ceně a kategorii opět velmi sympatický výsledek.

Verdikt

Až na pár nepraktických drobností musíme uznat skvělý výsledek pro tuto mladou značku a její první TWS model. Skvěle se nosí v zimě pod čepicí, ale možná ještě lepší je v létě, kdy se nechcete otravovat s kabelem při cestování nebo běhání. V uchu drží PIKO skvěle a stejně skvěle v něm také zní. Oproti jiným nabídne navíc úctyhodnou výdrž. Jinými slovy, máme tady další model, kterému dáme při poslechu na cestách přednost před HighEnd drátovými modely...

Sluchátka je možné vyzkoušet a zakoupit v prodejnách AUDIGO.

Autor: PetrM

• Intezze PIKO